Narrow your search
Listing 1 - 10 of 49 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Onderwijsassistent : pocketboek
Author:
ISBN: 9789461183095 Year: 2022 Publisher: Goes Bazalt Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje bevat waardevolle adviezen voor de onderwijsassistent. Vandaag aan de dag is de onderwijsassistent een onmisbare schakel binnen het onderwijs en geeft ondersteuning aan zowel leerkrachten als leerlingen, maar ook aan de school in zijn totaliteit.Wat mag je als onderwijsassistent verwachten van jouw positie binnen de school? Welke valkuilen zijn er? Over welke informatie en contacten moet je beschikken om goed te kunnen functioneren? Kortom: onderwijsassistent is een boeiende en veelzijdige baan en de handreikingen in dit boekje zullen zeker bijdragen aan een beter functioneren onder plezieriger omstandigheden.https://shop.bazalt.nl/onderwijsassistent-pocketboek


Book
Van leerkracht naar tweekracht : de kracht van co-teaching
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789491916236 Year: 2017 Publisher: Averbode Cego

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen prikkelen om hun grenzen op te zoeken, kinderen stimuleren tot zelfsturing, kinderen motiveren om hun eigen talenten te verkennen ...Het vraagt heel wat. Steeds meer leerkrachten willen dit boeiende proces samen met een collega aanpakken. Ze kiezen ervoor om samen op stap te gaan omdat ze dan niet alleen meer ogen - en handen - hebben, maar vooral ook een bredere kijk op wat er allemaal gebeurt bij de kinderen. Bij co-teaching zien we dat leerkrachten daarom meer gaan inzetten op coöperatieve werkvormen en heterogene groepen, op varianten in instructie en aanpak, op een gerichte feedback en prikkelende interventies.Leerkrachten ervaren co-teaching meestal als erg prettig. In dit practicum belichten we verschillende vormen en beschrijven we het proces van co-teaching, geïllustreerd met praktijkvoorbeelden.Kinderen prikkelen om hun grenzen op te zoeken, kinderen stimuleren tot zelfsturing, kinderen motiveren om hun eigen talenten te verkennen ...Het vraagt heel wat. Steeds meer leerkrachten willen dit boeiende proces samen met een collega aanpakken. Ze kiezen ervoor om samen op stap te gaan omdat ze dan niet alleen meer ogen - en handen - hebben, maar vooral ook een bredere kijk op wat er allemaal gebeurt bij de kinderen. Bij co-teaching zien we dat leerkrachten daarom meer gaan inzetten op coöperatieve werkvormen en heterogene groepen, op varianten in instructie en aanpak, op een gerichte feedback en prikkelende interventies.Leerkrachten ervaren co-teaching meestal als erg prettig. In dit practicum belichten we verschillende vormen en beschrijven we het proces van co-teaching, geïllustreerd met praktijkvoorbeelden.Bron: https://www.lannoo.be/nl/van-leerkracht-naar-tweekracht-co-teaching


Book
Passend onderwijzen met co-teaching : studie naar de gemeenschappelijke betekenisverlening van co-teaching teams
Author:
ISBN: 9789493019478 Year: 2018 Publisher: Global Academic Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Wet op Passend Onderwijs (2014) in Nederland en het M-Decreet (2015) in Vlaanderen hebben beiden tot doel meer inclusieve leeromgevingenvoor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onderwijs te verzorgen aan hyper diversegroepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelenen bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatigecontext geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten op de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waardenbewust pedagogisch onderwijsmodel;2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;4. De fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lidvan het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ?De OnderwijsMENSen?. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).(Bron: https://www.boek.be/boek/passend-onderwijzen-met-co-teaching-1)


Dissertation
De voordelen, aandachtspunten en valkuilen van co-teaching. Co-teaching op weg naar het M-decreet.
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Een exploratief onderzoek naar co-teaching in het secundair onderwijs
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Co-teaching : samen kun je meer : 9 aanraders
Authors: ---
ISBN: 9789463171885 9463171886 Year: 2020 Publisher: Dordrecht Instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Co-teaching is een pedagogisch onderwijsconcept waarin het waarderen van diversiteit van leerlingen het uitgangspunt vormt. Het welbevinden van zowel leerlingen als leraren in co-teachinggroepen is hoog, waarbij de leerresultaten van leerlingen verbeteren. Voorwaardelijk is dat leraren begrijpen hoe ze deze positieve ontwikkeling kunnen bevorderen en hun kennis kunnen toepassen. De IB-er faciliteert en ondersteunt de ontwikkeling van co-teaching in de school.Het co-creatiemodel ondersteunt co-teachers bij het stapsgewijs oppakken en uitvoeren van veranderingen. Het model biedt een overzicht van items die zij als meest belangrijk ervaren. In deze TIBtool besteden we aandacht aan de betekenis van co-teaching, het starten met co-teaching en een toelichting op het co-creatiemodel. Daarna werken we zes specifieke items uit die zijn gericht op het samenwerken en het organiseren van co-teaching: vertrouwen, communicatie, samenwerkend leren, differentiëren, zelfverantwoordelijk leren en Universal Design for Learning.Bron: https://www.instondo.nl/boeken/co-teaching/


Dissertation
Met de B-stroom mee : hoe kunnen we leraren didactisch ondersteunen in de eerste graad B-stroom?
Authors: --- ---
Year: 2020 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Hoe kan co-teaching ingezet worden in het ontwikkelen van projectmatig lesmateriaal voor het vak Mens & Samenleving?
Authors: --- ---
Year: 2020 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Partnership in the primary school : working in collaboration
Author:
ISBN: 1134772009 1280328754 0203284070 0203136586 9780203284070 1134771991 Year: 1996 Publisher: London : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Working in 'partnership' in primary schools is an approach that is transforming the classrooms of the 1990's. It is now widely acknowledged that a collaborative approach can significantly improve the effectiveness of teaching. This book provides a practical, readable account of partnerships in educational settings including: * collaborating in nurseries and primary schools * reading and literacy partnerships * working with special needs assistants * supporting students in training * home-school links * liaising with an OFSTED inspector. The focus is placed on key


Book
Inside the New University
Authors: --- ---
ISBN: 1608057267 9781608057269 9781608057276 Year: 2013 Publisher: Sharjah Bentham Science Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This discourse on the concept of the 'new university' encompasses a number of interconnected topics, ranging from the impacts of the market forces on the old academic territory to current perceptions about relationships between teachers and students. The book focuses on the inside features of the new academia and relates such issues to the specific features of the 'new university'.

Listing 1 - 10 of 49 << page
of 5
>>
Sort by