Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boekje bevat waardevolle adviezen voor de onderwijsassistent. Vandaag aan de dag is de onderwijsassistent een onmisbare schakel binnen het onderwijs en geeft ondersteuning aan zowel leerkrachten als leerlingen, maar ook aan de school in zijn totaliteit.Wat mag je als onderwijsassistent verwachten van jouw positie binnen de school? Welke valkuilen zijn er? Over welke informatie en contacten moet je beschikken om goed te kunnen functioneren? Kortom: onderwijsassistent is een boeiende en veelzijdige baan en de handreikingen in dit boekje zullen zeker bijdragen aan een beter functioneren onder plezieriger omstandigheden.https://shop.bazalt.nl/onderwijsassistent-pocketboek
Onderwijsassistent --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Onderwijs --- Co-teaching --- Nederland
Choose an application
Kinderen prikkelen om hun grenzen op te zoeken, kinderen stimuleren tot zelfsturing, kinderen motiveren om hun eigen talenten te verkennen ...Het vraagt heel wat. Steeds meer leerkrachten willen dit boeiende proces samen met een collega aanpakken. Ze kiezen ervoor om samen op stap te gaan omdat ze dan niet alleen meer ogen - en handen - hebben, maar vooral ook een bredere kijk op wat er allemaal gebeurt bij de kinderen. Bij co-teaching zien we dat leerkrachten daarom meer gaan inzetten op coöperatieve werkvormen en heterogene groepen, op varianten in instructie en aanpak, op een gerichte feedback en prikkelende interventies.Leerkrachten ervaren co-teaching meestal als erg prettig. In dit practicum belichten we verschillende vormen en beschrijven we het proces van co-teaching, geïllustreerd met praktijkvoorbeelden.Kinderen prikkelen om hun grenzen op te zoeken, kinderen stimuleren tot zelfsturing, kinderen motiveren om hun eigen talenten te verkennen ...Het vraagt heel wat. Steeds meer leerkrachten willen dit boeiende proces samen met een collega aanpakken. Ze kiezen ervoor om samen op stap te gaan omdat ze dan niet alleen meer ogen - en handen - hebben, maar vooral ook een bredere kijk op wat er allemaal gebeurt bij de kinderen. Bij co-teaching zien we dat leerkrachten daarom meer gaan inzetten op coöperatieve werkvormen en heterogene groepen, op varianten in instructie en aanpak, op een gerichte feedback en prikkelende interventies.Leerkrachten ervaren co-teaching meestal als erg prettig. In dit practicum belichten we verschillende vormen en beschrijven we het proces van co-teaching, geïllustreerd met praktijkvoorbeelden.Bron: https://www.lannoo.be/nl/van-leerkracht-naar-tweekracht-co-teaching
Kleuteronderwijs --- Co-teaching --- Lager onderwijs --- Differentiatie --- 474.22 --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- co-teaching
Choose an application
De Wet op Passend Onderwijs (2014) in Nederland en het M-Decreet (2015) in Vlaanderen hebben beiden tot doel meer inclusieve leeromgevingenvoor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onderwijs te verzorgen aan hyper diversegroepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelenen bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatigecontext geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten op de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waardenbewust pedagogisch onderwijsmodel;2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;4. De fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lidvan het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ?De OnderwijsMENSen?. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).(Bron: https://www.boek.be/boek/passend-onderwijzen-met-co-teaching-1)
onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- leeromgevingen --- inclusief onderwijs --- PXL-Central Office 2019 --- Co-teaching --- Passend onderwijs --- M-decreet --- Inclusief onderwijs --- co-teaching --- Leeromgeving --- School management --- Teaching --- Orthopedagogics
Choose an application
Co-teaching --- Pedagogiek --- M-decreet --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Pedagogische wetenschappen --- h.o.
Choose an application
Pedagogiek --- Co-teaching --- Secundair onderwijs --- Onderzoeksvaardigheid --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Pedagogische wetenschappen --- h.o.
Choose an application
Co-teaching is een pedagogisch onderwijsconcept waarin het waarderen van diversiteit van leerlingen het uitgangspunt vormt. Het welbevinden van zowel leerlingen als leraren in co-teachinggroepen is hoog, waarbij de leerresultaten van leerlingen verbeteren. Voorwaardelijk is dat leraren begrijpen hoe ze deze positieve ontwikkeling kunnen bevorderen en hun kennis kunnen toepassen. De IB-er faciliteert en ondersteunt de ontwikkeling van co-teaching in de school.Het co-creatiemodel ondersteunt co-teachers bij het stapsgewijs oppakken en uitvoeren van veranderingen. Het model biedt een overzicht van items die zij als meest belangrijk ervaren. In deze TIBtool besteden we aandacht aan de betekenis van co-teaching, het starten met co-teaching en een toelichting op het co-creatiemodel. Daarna werken we zes specifieke items uit die zijn gericht op het samenwerken en het organiseren van co-teaching: vertrouwen, communicatie, samenwerkend leren, differentiëren, zelfverantwoordelijk leren en Universal Design for Learning.Bron: https://www.instondo.nl/boeken/co-teaching/
Co-teaching --- Onderwijs --- Samenwerken --- Coöperatief leren --- Differentiatie --- Universal Design for Learning --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- samenwerking --- differentiële opvoeding --- Basisonderwijs --- co-teaching --- Samenwerking --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Secundair onderwijs --- PAV --- B-stroom --- 1e graad secundair onderwijs --- Werkvorm --- Motivatie --- Co-teaching --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs
Choose an application
Secundair onderwijs --- Economie --- Handel-burotica (studierichting) --- Mens en samenleving --- Co-teaching --- Projectonderwijs --- Influencer --- Lesvoorbereiding --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs
Choose an application
Working in 'partnership' in primary schools is an approach that is transforming the classrooms of the 1990's. It is now widely acknowledged that a collaborative approach can significantly improve the effectiveness of teaching. This book provides a practical, readable account of partnerships in educational settings including: * collaborating in nurseries and primary schools * reading and literacy partnerships * working with special needs assistants * supporting students in training * home-school links * liaising with an OFSTED inspector. The focus is placed on key
Teaching --- Teaching teams --- Education, Primary --- Curriculum planning --- Co-teaching --- Collaborative teaching --- Cooperative teaching --- Coteaching --- Instructional teams --- Rotation plans (Teaching) --- Team teaching
Choose an application
This discourse on the concept of the 'new university' encompasses a number of interconnected topics, ranging from the impacts of the market forces on the old academic territory to current perceptions about relationships between teachers and students. The book focuses on the inside features of the new academia and relates such issues to the specific features of the 'new university'.
Universities and colleges --- Teaching teams. --- Co-teaching --- Collaborative teaching --- Cooperative teaching --- Coteaching --- Instructional teams --- Rotation plans (Teaching) --- Team teaching --- Teaching --- Educational planning --- Planning.
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|